BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Om jobbet:
Stautruphus er et bofællesskab med døgndækning til voksne med udviklingshæmning, der har varieret brug for pædagogisk vejledning og støtte.
Bofællesskabet består af 21 lejligheder, samt fælleslokaler.
Bofællesskabet er etableret efter §105 i lov om almene boliger, og bostøtten gives efter servicelovens §83 og §85. Handleplanerne udarbejdes efter §141.
Vi samarbejder med beboerne om en tilværelse med læring og livsmestring samtidig med tryghed og forudsigelighed. I samspil med beboerne arbejder vi kreativt og innovativt med målene. Beboerne er bl.a. inddraget i de praktiske gøremål i dagligdagen, så beboerne opnår læring og livsmestring i dagligdagen.
Den pædagogiske støtte tilpasses individuelt til den enkelte beboer.
En stor del af beboerne er tilknyttet beskæftigelse – både internt og eksternt, og her arbejder vi med at understøtte samt udvikle individuelle færdigheder ud fra beboerens motivation.
Din primære opgave er at være tryghedsskabende for borgerne om natten, samt varetage enkelte rengøringsopgaver.
Du arbejder alene om natten, og sammen med den anden natmedarbejder deler i nætterne i en 7:7 ordning.
Din profil:
Vi søger en kollega, der:
- Kan agere roligt i samarbejde med beboerne
- Kan arbejde alene og planlægge selvstændigt under hensyntagen til fælles beslutninger
- Lægger vægt på gensidigt højt informationsniveau gennem solid faglig dokumentation
- Har gode relationelle kompetencer
- Er team orienteret i tankegang
- Kan være tydelig i faglige- og kollegiale sammenhænge og bidrage til anerkendelse, refleksion og fælles læring
- Er fortrolig med IT, gerne stærke skriftlige kompetencer
- Kan arbejde alene om natten, og varetage faste opgaver som lettere rengøring, oprydning mv.
- Om du er forholdsvist nyuddannet eller har mere erfaring betyder ikke så meget, hvis du har en socialfaglig baggrund og er motiveret for at arbejde med udviklingshæmning
- Har gåpåmod og fleksibilitet og kan tænke i kreative løsninger, når hverdagen udfordres
Derfor skal du vælge os:
Vi kan tilbyde:
- En velfungerende borgergruppe, hvoraf mange har kendt hinanden i mange år.
- Erfarne kollegaer.
- Nogle fantastiske engagerede pårørende, der bakker os op.
- En spændende arbejdsplads, der indimellem kan byde på uventede og uforudsigelige opgaver. Dagene går ikke altid som forventet, fordi vi samarbejder med borgere, der kan have brug for støtte til noget andet end det, der var planlagt.
- En arbejdsplads med højt til loftet og gode muligheder for at udfolde dine evner og faglighed.
- Kolleger hvoraf nogen har haft samarbejde med borgerne i mange år med engagement og høj grad af anerkendelse af hinandens forskellige kompetencer. Vi har en forståelse af humor som forløsende i mange situationer.
Løn og ansættelsesvilkår:
Løn og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende overenskomst. Endelig lønfastsættelse sker efter forhandling med den forhandlingsberettigede faglige organisation.
Stillingen er på 34 timer, hvor du arbejder i en 7:7 ordning med vores anden natmedarbejder.
Vi ønsker stillingen besat pr. 01.09.23.
Stillingen er til enhver tid betinget af en tilfredsstillende offentlig straffeattest.
Hvis du vil vide mere:
Yderligere oplysninger kan fås ved henvendelse til: Merete Munk Jensen, mjme@aarhus.dk eller 41872859
Ansøgning
Klik på ”Ansøg” nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.
Ansøgningsfristen er: D. 23.07.23
Ansættelsessamtaler afholdes i uge 30.
Om os
Magistratsafdelingen for Sociale Forhold og Beskæftigelse yder hjælp til kommunens borgere på social- og beskæftigelsesområdet. Området er delt op i to forvaltninger og en fælles stab. Magistratsafdelingen beskæftiger omkring 4.000 medarbejdere.
Beskæftigelsesforvaltningen er ansvarlig for tilbud til borgere, der står uden for eller er i risiko for at miste tilknytningen til arbejdsmarkedet. Det kan blandt andet være kontanthjælpsmodtagere, revalidender, førtidspensionister, sygedagpengemodtagere samt nyankomne flygtninge og indvandrere.
Socialforvaltningen er ansvarlig for kommunens tilbud til personer med handicap, sindslidende, misbrugere og udstødte samt udsatte børn og unge.
Om Aarhus Kommune
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads. 28.000 professionelle og passionerede kollegaer arbejder hver dag for, at vi er en god by for alle. Som ansat i Aarhus Kommune gør du visioner til virkelighed og skaber udvikling, fællesskab og trivsel. Her er der respekt for faglighed, plads til mangfoldighed og mulighed for udfoldelse. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!
Leder- og medarbejderroller
I vedlagte link finder du de fælles Leder- og medarbejderroller i Aarhus Kommune:
https://aarhus.dk/job/den-attraktive-arbejdsplads/
De fælles leder- og medarbejderroller giver et blik på de forventninger, der stilles til dig, når du som leder eller medarbejder i Aarhus Kommune skal løse den fælles kerneopgave. Ved at synliggøre de forventninger, der stilles – om du er leder eller medarbejder – håber vi på, at vi sammen kan fastholde et godt arbejdsmiljø, en attraktiv arbejdsplads og en kultur med troværdighed, respekt og engagement
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Aarhus Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Aarhus Kommune, Stavtrupvej 183, 8260 Viby J
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 23-07-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://aarhus.career.emply.com/ad/stautruphus-soger-natmedarbejder-til-fast-stilling-pa-34-t-ugentlig/hnyxd1/da
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5859993