BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Rehabiliteringsforløb søger en barselsvikar med relevant uddannelse som socialrådgiver eller socialformidler og gerne med tidligere erfaring med socialt arbejde med psykisk sårbare. Der er tale om et begivenhedsbestemt barselsvikariat i vores visitation med en ugentlig arbejdstid på 37 timer ugentligt med tiltrædelse 1. november 2023.
Ansættelsesstedet er Nørre Allé 31, 8000 Aarhus C.
Om jobbet:
Afdelingen henvender sig til borgere over 18 år med psykisk sårbarhed og sociale problemstillinger. Vores opgave er at understøtte borgerens recoveryproces, hvor den enkelte kan afklare, udvikle og afprøve sine færdigheder og handlekompetencer. Dette gøres i et individuelt tilrettelagt forløb, som laves i samarbejde med borgeren og dennes sagsbehandler i Jobcentret — såfremt borgeren har en sag her.
Vores mål er, at den enkelte borger kommer tættere på en meningsfuld hverdag med trivsel og medbestemmelse over eget liv. Det kan være via vores undervisning, gruppetilbud eller praktiske øvebaner. Flere af borgerne har vanskeligheder med at påbegynde eller fastholde tilknytningen til uddannelse, job eller anden aktivitet.
Vores tilbud er visiterede, specialiserede og tidsafgrænsede inden for Servicelovens § 104 og Lov om Specialundervisning for Voksne, som drives i tæt samarbejde med beskæftigelsesområdet. Visitationen er et lille team i teamet, hvor vores to visitatorer sikrer samtale, udredning og match til relevante tilbud.
Din profil:
Vi søger en medarbejder, der kan indgå i vores visitation; afholde individuelle visitationssamtaler, matche til relevante tilbud i afdelingen og skabe grundlag for samarbejde med kommunale samt eksterne samarbejdspartnere. I arbejdet indgår udarbejdelse af individuelle handleplaner og motiverende samtaler med borgere, så der skabes et fundament for udvikling hos den psykisk sårbare borger.
Visitationen er en afgørende del af Rehabiliteringsforløb, da det er borgerens indgang til vores tilbud. Vi forventer derfor, at du kan afholde individuelle visitationssamtaler med borger, hvor du både kan udrede væsentlige oplysninger og skabe en positiv relation, som danner grundlag for et godt forløb. Derudover skal du kunne koordinere og have dialog med professionelle samarbejdspartnere. Som visitator er man afdelingens ansigt udadtil, og skal derfor i fællesskab med kollega kunne præsentere vores tilbudsvifte fx til infomøder for udefrakommende borgere og samarbejdspartnere.
Det er en fordel, hvis du har flair for samarbejde og organisatorisk overblik, da vi er afhængige af gode relationer til alle interessenter.
Vi lægger vægt på at du:
- Har en relevant uddannelse som socialrådgiver eller socialformidler
- Har kendskab til og gerne praksiserfaring med målgruppen i en social- og beskæftigelsessammenhæng
- Evner bureaukratiske og administrative processer, der understøtter den enkelte borgers vej til selvstændighed og afklaring
- Har gode kommunikationsevner i både skrift og tale
- Kan navigere i en organisation præget af skiftende samarbejdspartnere og et bredt udsnit af borgere med forskelligartede, psykiske vanskeligheder
- Kan arbejde struktureret og systematisk
- Kan arbejde tværfagligt både internt i afdelingen og med eksterne samarbejdspartnere
- Evner at give råd og vejledning til både borgere, pårørende og samarbejdspartnere
- Gerne med kendskab til brugen af relevante fagsystemer
Derfor skal du vælge os:
Vi kan tilbyde:
- Godt kollegialt sammenhold med fokus på høj faglighed
- Indgående viden og tværfagligt fokus inden for sociale indsatser
- Indflydelse på eget arbejde
- Mulighed for hjemmearbejdsdage
- Ekstern supervision
- Grundigt intro-forløb
Løn og ansættelsesvilkår:
Løn og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende overenskomst. Endelig lønfastsættelse sker efter forhandling med den forhandlingsberettigede faglige organisation på baggrund af kvalifikationer.
Ugentligt timetal: Fuldtid
Stillingen er til enhver tid betinget af en tilfredsstillende offentlig straffeattest.
Hvis du vil vide mere:
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til afdelingsleder Magnus Pranov Larsen tlf. 45 4185 6396, e-mail MAPRL@aarhus.dk eller visitator Louise Gamst tlf. 5157 6145.
Ansøgning
Klik på ”Ansøg” nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.
Ansøgningsfrist: 12. september 2023
Ansættelsessamtaler forventes afholdt 15. september 2023
Om os
Rehabiliteringsforløb er rettet mod borgere med psykisk sårbarhed, herunder psykisk sygdom, udsathed, misbrug og hjemløshed og består af praktiske øvebaner, gruppeforløb og kompenserende undervisning. I alle tilbuddene arbejdes der med personlige og sociale ressourcer og barrierer. I undervisningstilbuddet opnår borgerne færdigheder og viden, som kan hjælpe til at håndtere de problemer, der følger med at være psykisk sårbar. Gruppetilbuddet har fokus på at styrke og udvikle færdigheder og handlekompetencer i forhold til at leve et liv med en psykiske sårbarhed, og i de praktiske øvebaner kan borgerne i et arbejdsfællesskab optræne, afprøve og udvikle sociale, personlige og faglige kompetencer. Alle forløbene er specialiserede og tidsafgrænsede og kræver visitation. Rehabiliteringsforløb er én af syv afdelinger i Center for Forebyggelse og Rehabilitering og beskæftiger ca. 30 medarbejdere (læs mere Rehabiliteringsforløb for psykisk sårbare voksne (aarhus.dk)).
Center for Forebyggelse og Rehabilitering rummer både sociale og beskæftigelsesrettede indsatser og varetager forebyggende og rehabiliterende tilbud til borgere i form af fællesskaber og individuelle forløb. Center for Forebyggelse og Rehabilitering er ét af fem centre i driftsområdet Job, Udsatte og Socialpsykiatri og har ca. 170 medarbejdere (CFR udviklingsplan 2023-2024).
Driftsområdet Job, Udsatte og Socialpsykiatri (JUS) varetager sociale og beskæftigelsesrettede indsatser for voksne, hvis primære udfordring ikke er ledighed men sindslidelse, social udsathed (hjemløshed, misbrug) eller integrationsbehov. Driftsområdet arbejder recovery-orienteret, dvs. med en tro på, at alle kan komme sig eller udvikle sig. Der er ca. 930 medarbejdere i JUS (læs mere Job, Udsatte og Socialpsykiatri (aarhus.dk)).
Om Aarhus Kommune
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads. 28.000 professionelle og passionerede kollegaer arbejder hver dag for, at vi er en god by for alle. Som ansat i Aarhus Kommune gør du visioner til virkelighed og skaber udvikling, fællesskab og trivsel. Her er der respekt for faglighed, plads til mangfoldighed og mulighed for udfoldelse. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!
Leder- og medarbejderroller
I vedlagte link finder du de fælles Leder- og medarbejderroller i Aarhus Kommune:
https://aarhus.dk/job/den-attraktive-arbejdsplads/
De fælles leder- og medarbejderroller giver et blik på de forventninger, der stilles til dig, når du som leder eller medarbejder i Aarhus Kommune skal løse den fælles kerneopgave. Ved at synliggøre de forventninger, der stilles – om du er leder eller medarbejder – håber vi på, at vi sammen kan fastholde et godt arbejdsmiljø, en attraktiv arbejdsplads og en kultur med troværdighed, respekt og engagement
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Aarhus Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Aarhus Kommune, Nørre Allé 31, 8000 Aarhus C
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 12-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://aarhus.career.emply.com/ad/socialradgiver-med-flair-for-kommunikation-samarbejde-og-systematik-soges-til-ba/7i3n67/da
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5889551