Lyst til ledelse og med pædagogisk tæft -0-6-års afdeling søger dig som leder

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Børnehuset Nymarken – en faglig stærk 0-6-års afdeling i Mårslet – søger en pædagogisk leder, som gennem erfaring, gode relationskompetencer og ikke mindst pædagogisk faglighed vil lede Nymarken, så vi fortsat er i trivsel og udvikling. 

I Nymarken har du mulighed for – sammen med personale og forældre – at arbejde med forsat udvikling det solide fundament, vi står på for at skabe trygge rammer for alle i huset. Det er blandt andet et fundament, der bygger på en neuroaffektiv tilgang til vores arbejde med og om børnene, og en stærk evalueringskultur der giver gode effekter for arbejdet med børnene.

DIN KOMMENDE ARBEJDSPLADS
Du bliver ny pædagogisk leder i en lille institution med en farvepalet, der tæller to vuggestuegrupper Rød og Blå med 11 børn på hver stue og en børnehavegruppe, Grøn med 35 børn. Dertil følger en engageret forældregruppe og det pædagogiske personale, som består af 15 forskellige mennesker med mange kompetencer, vi er optaget af faglig udvikling i fællesskab, relationskompetence som afsæt for et godt samarbejde til gavn for børnene hver dag. 

Godt med ledelses understøttelse
Du har mulighed for at få en mentor fra vores dagtilbudslederteam – Dorte har meldt sig på banen, og er klar til at lytte, støtte og give dig feedback i din første tid i jobbet.  Du bliver en del af et stort dagtilbud med et sprudlende lederteam og en stærk administration, som står klar til at klæde dig på i dit nye lederjob og efterfølgende understøtte dig. Der er også mulighed for neuroaffektiv gruppesparring faciliteret af vores ressourcepædagog og formidlingsmæssig understøttelse af vores kommunikationsmedarbejder.

DINE OPGAVER, DIT ANSVAR OG DIN KUNNEN SOM PÆDAGOGISK LEDER
Din primære opgave er ledelse. Du vil have timer på gulvet i samspil med børn og personalet – det indblik du får her, bruger du aktivt i din ledelse. 
En af dine første opgaver at være opsøgende på, hvad der rører sig i huset ved at være til stede, så du  lære Nymarken – børn, forældre og personalet at kende. Samtidig ønsker vi også at lære dig at kende og give dig et stærkt følgeskab. 

I et mere langsigtet perspektiv er dine opgaver at:

SAMSPIL

  • lede og inddrage/sparre med personalet i at skabe mening i fælles opgaveløsninger – alt sammen ud fra Nymarkens faglige fundament og fælles værdier
  • tage ansvar for inddragelse af forældre i dialog og beslutninger om deres børns trivsel og udvikling, samt at forældre inddrages i Nymarkens fælles liv og arrangementer
  • være synlig og tilgængelig overfor personale og forældre, da det skaber indsigt for dig i din ledelse såvel som tryghed og transparens for dem

SAMMENHÆNG: 

  • varetage administrative opgaver for at sikre og optimere driften i Nymarken, så personalet oplever forudsigelighed og har ro til at løse kerneopgaven med børnene
  • Tage ansvar for afdelingens økonomi, i tæt samarbejdet med administrationslederen
  • tage afsæt i lovgivningen og politiske beslutninger og omsætte det til konkrete pædagogiske løsninger i hverdagen sammen med personalet 
  • sikre, at dagtilbuddets fælles evalueringskultur forsat lever i Nymarken. 
  • kommunikere tydeligt med alle målgrupper (fx personale, forældre, ledelse, centralt hold) gennem rette kommunikationskanal

ORDENTLIGHED:

  • forstå og anerkende din betydning og dit ansvar som leder og rollemodel for andre mennesker – det kræver selvagens – herunder selvindsigt, tålmodighed, åbenhed, ærlighed, gode relationskompetencer, en stor portion positiv energi og lysten til at blive bedre – og ikke bare se god ud
  • følge op og give feedback i forhold til opgaveløsninger og henvendelser
  • tage ansvar for at skabe et sundt og trygt arbejdsmiljø – både på det fysiske og psykiske plan
DIN FAGLIGE BALLAST
  • Pædagogisk uddannelse og erfaring fra pædagogisk praksis på 0-6-års-området – herunder have kendskab til den neuroaffektive tilgang som beskrevet i denne video: Introduktion til neuroaffektiv udviklingspsykologi - YouTube.
  • Gerne erfaring med ledelse eller ledelse af processer, fx som vejleder. Det vigtigste er dit mod og din lyst til og et potentiale for ledelse – dit lederteam er inden for rækkevidde og klar på at understøtte/sparre med det, du har brug for.
  • Du har gode IT- og administrative kompetencer – herunder at få økonomien til ’at slå til’ med rette prioriteringer – da det udgør en stor del af jobbet. 
ET GLIMT BAG KULISSEN

Mange af de ansatte i Nymarken har arbejdet her længe, og vi har vikarer, der bliver ved med at komme tilbage. Vi har sammen opbygget et godt fagligt fundament og har til stadighed et ønske om at videreudvikle fundamentet i fællesskab fx gennem sparringskultur og reflekterende dialoger på personalemøder. Vi arbejder løbende med forbedringer af organisering, struktur og fysiske forhold – også med forældrerådet som sparringspart –dette får du god mulighed for at sætte dit præg på, samt støtte og motivere og fastholde vores fælles retning, hvor alle har snuden i sporet.    

FORÆLDRENE – VORES DAGLIGE SAMARBEJDSPARTNERE

Forældrerådet fortæller her, hvordan de oplever Nymarken, og hvad de ønsker sig af dig: ”Nymarken er et sted, man er glad for at være en del af. Der er masser af smil, og vi har både små og store legebørn. De voksne har en god grundlinje i deres måde at tale til børnene, håndtere situationer etc., hvilket er med til at skabe en tryg og stabil hverdag. Der er en tæt relation til de voksne, og vi får små historier og konkrete eksempler fra børnenes hverdag i Nymarken. Dette kræver overskud, og er et tegn på trivsel og tilfredshed fra personalet. Vi håber, at du kommer til at passe godt ind i det gode team af medarbejdere, og at du er garant for en god og tillidsfuld kommunikation over for medarbejdere og forældre, så vi føler os hørt og mødt. 

DAGTILBUDSLEDEREN OG LEDERTEAMET – DINE LEDERKOLLEGAER

Du bliver en del af et fagligt ambitiøst dagtilbud, hvor vi til stadighed videreudvikler fælles ståsted og fælles praksis for at blive bedre i egne og fælles opgaveløsninger. 
Som medlem af lederteamet bidrager du til omsætningen af de politiske beslutninger på dagtilbudsniveau og til løbende at indgå i tværfagligt samarbejde. Vi forsøger at skabe merværdi gennem videndeling, hjælpsomhed og uddelegering af ansvarsområder samt faglige områder.

Du får en erfaren dagtilbudsleder, der gennem struktur, menneskelighed og positivt mindset vægter at sparre og understøtte dig i din ledelse.


Siddende, stående og gående sparring
Vores lederteamfællesskab er fyldt med energi, gejst og åbenhed. Vi har fokus på at skabe lethed og synergi ved at være et stort lederteam, hvilket vi fx gør under fælles kontormøder, walk and talks i det fri og gennem ledersparring med vores ressourcepædagog som facilitator.

Se vores ledelsesgrundlag her, hvor du også finder et udpluk af ledelsesgrundlag fra dine kommende lederkollegaer: Hvem er vi (aarhus.dk)  

 
VIL DU VIDE MERE

Du kan læse mere om Nymarken og dagtilbuddet her: Nymarken (aarhus.dk)

Tag også et kig på dagtilbudslederens månedlige temabreve, som afspejler noget af det, der optager os i dagtilbuddet: Med børnene som omdrejningspunkt (aarhus.dk)

Vi glæder os til at høre fra dig. Hvis du har spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte dagtilbudsleder Birgitte Rasmussen på telefon 29 20 41 46, og vi tilbyder meget gerne en rundvisning efter aftale. 
Du er også velkommen til at kontakte pædagogisk leder, Dorte Jacobsen, på telefon 21 34 52 34.

 

LØN OG ANSÆTTELSE

Der er tale om en fuldtidsstilling med løn i forhold til BUPL/Aarhus Kommunes overenskomst. 

Du sender os din ansøgning og bilag elektronisk senest søndag d. 7.1.2024. 
den 8.1.24 udvælger vi kandidater, og vi inviterer dem til samtale. Første samtalerunde afholdes 98.1.24 mellem kl. 12:00 og 15:30. Der medvirker en HR-konsulent i ansættelsesprocessen, og der vil blive brugt mentale færdighedstest og personlighedstest i forbindelse med rekrutteringsprocessen. Test vil foregå i d. 12.1.24 eller 15.1.24 i dagtimerne. Anden samtalerunde afholdes 22.1.24 mellem kl. 14:00 og 16:30.

Vi håber, du kan starte den 1. marts 2024. 

 

Stillingen er til enhver tid betinget af en tilfredsstillende offentlig straffeattest. Der vil blive indhentet børneattest og ansættelse sker under forudsætning af, at attesterne ikke viser, at du er uegnet/uværdig til stillingen. Du kan læse mere om, hvordan vi behandler dine oplysninger her: https://www.aarhus.dk/om-kommunen/databeskyttelse/behandling-af-personoplysninger-i-boern-og-unge/

Ansøgning 
Antal ledige stillinger: 1 
Ugentligt timetal: 37 timer
Ansøgningsfrist: 7.1.24 kl. 23.59
Tiltrædelse: 1. marts 2024
Samtaler afholdes 9.1.24 og 22.1.24

    
Om Aarhus Kommune
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads, hvor 28.000 professionelle og passionerede kollegaer hver dag arbejder for at gøre visioner til virkelighed og skabe værdi for borgere og samfundet omkring os. Vi er en arbejdsplads, der vægter faglighed og samarbejde højt og vi tror på, at vores forskelligheder er med til at gøre Aarhus for en god by for alle.  

Sammen arbejder vi for en bæredygtig og inkluderende by, hvor både ansatte, borgere, virksomheder og naturen kan trives og blomstre. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!


 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Aarhus Kommune, Nymarks Allè 1, 8320 Mårslet

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 07-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5954780

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet