Konsulent til central økonomistab på social- og beskæftigelsesområdet i Aarhus

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du lyst til at arbejde med økonomistyring tæt på ledelsen på et meget væsentligt og interessant velfærdsområde? Kan du holde styr på budgetterne, og har du både strategisk overblik og organisatorisk tæft, så er du måske den konsulent, vi mangler i Sociale Forhold og Beskæftigelse i Aarhus Kommune!

Det kommunale social- og beskæftigelsesområde er i rivende udvikling på tværs af landet. Organisering, lovgivning og økonomi på beskæftigelsesområdet fylder i den politiske debat, og det specialiserede socialområde er mange steder under betydeligt økonomisk pres. I Aarhus Kommune tror vi på potentialet i at se på tværs af områderne, og vi har derfor organiseret området i én fælles forvaltning, der bl.a. har til opgave at holde hus med en samlet økonomisk ramme på godt 9 mia. kr. årligt.

I det centrale økonomikontor i Sociale Forhold og Beskæftigelse søger vi en ny relationelt stærk kollega med flair for tal og god ledelsesunderstøttelse. Vi søger en økonomikonsulent, der har en fast hånd på budgetregnearkene og en stærk organisatorisk forståelse. Sammen med kompetente kolleger vil vores ny konsulent blive involveret i de centrale budgetprocesser i årets løb. Opgaven er både at servicere ledelsen samt at understøtte organisationen i bestræbelserne for at opnå langsigtet økonomisk bæredygtighed – samt generel effektiv ressourceudnyttelse til gavn for borgere og samfund.

Om stillingen
Stillingen er en fast fuldtidsstilling med opstart senest 1. august 2023. Arbejdsstedet er Aarhus C – lige ved banegården og rutebilsstationen.

Opgaverne forventes i væsentlig grad at vedrøre udførerområdet på det specialiserede socialområde for voksne. En del af opgaverne relaterer sig til den økonomiske årscyklus med bl.a. overordnet budgetlægning, takstberegning, løbende økonomiopfølgninger og forskellige administrative økonomiopgaver. Dertil kommer en række analytiske og administrative opgaver. Et væsentligt element i jobbet er understøttelsen af de relevante chefniveauer både centralt og i vores centre. Det er derfor vigtigt at kunne omsætte og formidle data om fx aktivitet og økonomi, så det giver det bedst mulige beslutningsgrundlag.

Generelt er en analytisk, struktureret og udviklende tilgang til opgaveløsningen en fordel. Et konkret indsatsområde, der har stort fokus, er brugen af strategiske redskaber for at realisere de ønskede målsætninger på området.

På overordnet niveau er retningen for forvaltningens arbejde de kommende år udstukket i magistratsafdelingens Udviklings- og Omstillingsplan (link aarhus.dk).

Din profil
Stillingen kan i noget omfang tilpasses din profil, men vi håber særligt at finde en kollega med disse kendetegn:

  • Du har flair og interesse for at arbejde i en dynamisk, politisk styret organisation tæt på ledelsen.
  • Du har en god sans for det relationelle og veltilrettelagte processer.
  • Du formulerer dig klart og pædagogisk skriftligt og mundtligt til relevante samarbejdspartnere.
  • Du er skarp til tal og meget glad for Excel.
  • Du er ansvarsbevidst og kan arbejde proaktivt og selvstændigt, men altid i dialog og samarbejde med kolleger og ledelse.
  • Du trives i en fagligt ambitiøs, men uformel kultur, hvor der undertiden arbejdes i et meget højt tempo og med mange samtidige opgaver.
  • Du arbejder tværgående med blik for helheden, er proaktiv og har et godt humør.
  • Du har indsigt i eller interesse for det specialiserede socialområde og/eller beskæftigelsesområdet. Erfaringen med økonomistyring på det sociale udførerområde vil være en fordel.
  • Du er sandsynligvis samfundsfagligt uddannet som fx cand.oecon., cand.scient.pol., cand.merc. eller lignende.
  • Du har gerne erfaring fra den offentlige sektor eller fx konsulentbranchen.

Derfor skal du vælge os
Vi tilbyder en spændende og meningsfuld arbejdsplads med gode, dynamiske og ambitiøse kolleger og samarbejdspartnere. Magistratsafdelingen er en stor organisation med gode muligheder for faglig sparring og udvikling, ligesom afdelingen har godt humør og en uformel omgangstone. Tjenestestedet vil være Jægergården, Værkmestergade 15B, 8000 Aarhus C. Jægergården ligger helt centralt i Aarhus ved Bruuns Galleri, og der er derfor meget gode muligheder for at komme på arbejde med bus eller tog. Ansættelsesforløbet vil blive indledt med et solidt introprogram.

Løn og ansættelsesvilkår
Der er tale om en stilling på 37 timer om ugen med forventet opstart 1/8 2023 eller snarest muligt. Løn- og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst.

Hvis du vil vide mere
Hvis du har spørgsmål eller ønsker at høre mere, kan du henvende dig til kontorchef Martin Bilberg på mhb@aarhus.dk eller 5157 6634 eller fuldmægtig Maj Storgaard på mahest@aarhus.dk eller 4185 8106. Tøv ikke med at ringe eller skrive.

Ansøgning
Klik på ”Ansøg” nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.
 
Ansøgningsfrist 4. juni 2023 kl. 23.59.

Ansættelsessamtaler forventes afholdt 14. juni og en evt. 2. runde 19. juni.

Indkaldelse til samtaler sker 9. juni.

Ansøgning bedes vedlagt relevante bilag, herunder eksamensresultater.

Aarhus Kommune ser mangfoldighed som en styrke. Vi opfordrer derfor alle uanset alder, køn, religion og nationalitet til at søge.

Om os
Magistratsafdelingen for Sociale Forhold og Beskæftigelse (MSB) yder hjælp til kommunens borgere på social- og beskæftigelsesområdet. Magistratsafdelingen beskæftiger omkring 4.500 medarbejdere. MSB er ansvarlig for kommunens tilbud til personer med handicap, psykisk sygdom, misbrug samt udsatte børn, unge og voksne. MSB er også ansvarlig for tilbud til borgere, der står uden for eller er i risiko for at miste tilknytningen til arbejdsmarkedet. Det kan blandt andet være kontanthjælpsmodtagere, revalidender, førtidspensionister, sygedagpengemodtagere samt nyankomne flygtninge og indvandrere.

Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads. Over 20.000 professionelle og passionerede kollegaer arbejder hver dag for, at vi er en god by for alle. Som ansat i Aarhus Kommune gør du visioner til virkelighed og skaber udvikling, fællesskab og trivsel. Her er der respekt for faglighed, plads til mangfoldighed og mulighed for udfoldelse. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!
  
Om Aarhus Kommune
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads. 28.000 professionelle og passionerede kollegaer arbejder hver dag for, at vi er en god by for alle. Som ansat i Aarhus Kommune gør du visioner til virkelighed og skaber udvikling, fællesskab og trivsel. Her er der respekt for faglighed, plads til mangfoldighed og mulighed for udfoldelse. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!

 
Leder- og medarbejderroller
I vedlagte link finder du de fælles Leder- og medarbejderroller i Aarhus Kommune:
https://aarhus.dk/job/den-attraktive-arbejdsplads/

De fælles leder- og medarbejderroller giver et blik på de forventninger, der stilles til dig, når du som leder eller medarbejder i Aarhus Kommune skal løse den fælles kerneopgave. Ved at synliggøre de forventninger, der stilles – om du er leder eller medarbejder – håber vi på, at vi sammen kan fastholde et godt arbejdsmiljø, en attraktiv arbejdsplads og en kultur med troværdighed, respekt og engagement
 
 

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Aarhus Kommune, Værkmestergade 15B, 8000 Aarhus C

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 04-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://aarhus.career.emply.com/ad/konsulent-til-central-okonomistab-pa-social-og-beskaeftigelsesomradet-i-aarhus/i155ts/da

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5832938

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet