BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Børnehuset Nymarken – en faglig stærk 0-6-års afdeling i Mårslet – søger en pædagogisk leder, som gennem erfaring, gode relationskompetencer og ikke mindst pædagogisk faglighed vil lede Nymarken, så vi fortsat er i trivsel og udvikling.
Nymarkens tidligere leder har valgt at returnere som pædagog. Derfor har du nu mulighed for – sammen med personale og forældre – at arbejde på- og videreudvikle det solide fundament, vi står på for at skabe trygge rammer for alle i huset. Det er blandt andet et fundament, der bygger på en neuroaffektiv tilgang til vores arbejde med og om børnene, og det er et fundament, der bygger på Aarhus Kommunes værdigrundlag for medarbejdere og ledere: Troværdighed, respekt og engagement.
DIN KOMMENDE ARBEJDSPLADS
Du bliver ny pædagogisk leder i en lille institution med en farvepalet, der tæller to vuggestuegrupper Rød og Blå med 11 børn på hver stue og en børnehavegruppe, Grøn, på 25 børn. Dertil følger en engageret forældregruppe og det pædagogiske personale, som består af 15 seje mennesker, der gennem faglighed og gode samarbejdsevner gør deres bedste for børnene hver dag.
Du bliver også en del af et stort dagtilbud med et sprudlende lederteam og en stærk administration, der står klar til at understøtte dig.
DINE OPGAVER, DIT ANSVAR OG DIN KUNNEN SOM PÆDAGOGISK LEDER
Din primære opgave er ledelse. Du vil have timer på gulvet i samspil med børn og personalet – det indblik du får her, bruger du aktivt i din ledelse.
Til en begyndelse skal du være nysgerrig på og optaget af at lære Nymarken og personalet at kende. Vi er forskellige mennesker med mange kompetencer, og vi vil gerne fortsætte den gode stime af faglig udvikling i fællesskab. Samtidig ønsker vi også at lære dig at kende. Derfor er en af dine første opgaver at være opsøgende på, hvad der rører sig i huset ved at være til stede, hvor ’det sner’.
I et mere langsigtet perspektiv er dine opgaver at:
SAMSPIL
- lede og inddrage/sparre med personalet i at skabe mening i fælles opgaveløsninger – alt sammen ud fra Nymarkens faglige fundament og fælles værdier
- tage ansvar for inddragelse af forældre i dialog og beslutninger om deres børns trivsel og udvikling. Samtidig tager du også ansvar for, at forældre inddrages i Nymarkens fælles liv og arrangementer
- være synlig og tilgængelig overfor personale og forældre, da det skaber indsigt for dig i din ledelse såvel som tryghed og transparens for dem
SAMMENHÆNG:
- varetage administrative opgaver for at sikre og optimere driften i Nymarken, så personalet oplever forudsigelighed og har ro til at løse kerneopgaven med børnene: styring af ressourcer og prioriteringer inden for overordnet planlægning/koordinering af kalenderen, økonomi og vedligeholdelse. Til dette anvendes diverse digitale styringssystemer
- tage afsæt i lovgivningen og politiske beslutninger og omsætte det til konkrete pædagogiske løsninger i hverdagen sammen med personalet
- sikre, at dagtilbuddets fælles evalueringskultur kommer til at leve i Nymarken.
- kommunikere tydeligt med alle målgrupper (fx personale, forældre, ledelse, centralt hold) gennem rette kommunikationskanal
ORDENTLIGHED:
- forstå og anerkende din betydning og dit ansvar som leder og rollemodel for andre mennesker – det kræver selvagens – herunder selvindsigt, tålmodighed, åbenhed, ærlighed, gode relationskompetencer, en stor portion pondus og lysten til at blive bedre – og ikke bare se god ud
- følge op og give feedback i forhold til opgaveløsninger og henvendelser
- tage ansvar for at skabe et sundt og trygt arbejdsmiljø – både på det fysiske og psykiske plan
- Pædagogisk uddannelse og erfaring fra pædagogisk praksis på 0-6-års-området – herunder have kendskab til den neuroaffektive tilgang som beskrevet i denne video: Introduktion til neuroaffektiv udviklingspsykologi - YouTube.
- Gerne erfaring med ledelse eller ledelse af processer, fx som vejleder. Det vigtigste er dit mod og din lyst til ledelse – du bliver en del af et lederteam, der er tæt på og klar på at bidrage med det, du har brug for.
- Du har gode IT- og administrative kompetencer – herunder at få økonomien til ’at slå til’ med rette prioriteringer – da det udgør en stor del af jobbet.
Mange af de ansatte i Nymarken har arbejdet her længe, og vi har vikarer, der bliver ved med at komme tilbage. Vi har sammen opbygget et godt fagligt fundament og har til stadighed et ønske om at videreudvikle fundamentet i fællesskab fx gennem sparringskultur og reflekterende dialoger på personalemøder. Vi arbejder også for løbende forbedringer af strukturering og fysiske forhold – også med forældrerådet som sparringspart – og det bliver du også en del af at støtte og motivere os i.
FORÆLDRENE – VORES DAGLIGE SAMARBEJDSPARTNEREForældrerådet fortæller her, hvordan de oplever Nymarken, og hvad de ønsker sig af dig: ”Nymarken er et sted, man er glad for at være en del af. Der er masser af smil og med både små og store legebørn. De voksne har en god grundlinje i deres måde at tale til børnene, håndtere situationer etc., hvilket er med til at skabe en tryg og stabil hverdag. Der er en tæt relation til de voksne, og vi får små historier og konkrete eksempler fra børnenes hverdag i Nymarken. Dette kræver overskud, og er et tegn på trivsel og tilfredshed fra personalet. Derfor ønsker vi, at du kommer til at passe godt ind i det nuværende gode team af medarbejdere, og at du er garant for en god og tillidsfuld kommunikation over for medarbejdere og forældre, så vi føler os hørt og mødt.
DAGTILBUDSLEDEREN OG LEDERTEAMET – DINE LEDERKOLLEGAERDu bliver en del af et fagligt ambitiøst dagtilbud, hvor vi til stadighed videreudvikler fælles ståsted og fælles praksis for at blive bedre i egne og fælles opgaveløsninger.
Som medlem af lederteamet bidrager du til omsætningen af de politiske beslutninger på dagtilbudsniveau og til løbende at indgå i tværfagligt samarbejde. Vi forsøger at skabe merværdi gennem videndeling, hjælpsomhed og uddelegering af ansvarsområder samt faglige områder.
Du får en erfaren dagtilbudsleder, der gennem struktur, menneskelighed og positivt mindset vægter at sparre og understøtte dig i din ledelse.
Du kan desuden forvente et lederteamfællesskab med energi, gejst og åbenhed. Vi har fokus på at skabe lethed og synergi ved at være et stort lederteam, hvilket vi fx gør under fælles kontormøder og gennem ledersparring med vores ressourcepædagog som facilitator.
Se vores ledelsesgrundlag her, hvor du også finder et udpluk af ledelsesgrundlag fra dine kommende lederkollegaer: Hvem er vi (aarhus.dk)
VIL DU VIDE MERE
Du kan læse mere om Nymarken og dagtilbuddet her: Nymarken (aarhus.dk)
Tag også et kig på dagtilbudslederens månedlige temabreve, som afspejler noget af det, der optager os i dagtilbuddet: Med børnene som omdrejningspunkt (aarhus.dk)
Vi glæder os til at høre fra dig. Hvis du har spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte dagtilbudsleder Birgitte Rasmussen på telefon 29 20 41 46, og vi tilbyder meget gerne en rundvisning efter aftale.
LØN OG ANSÆTTELSEDer er tale om en fuldtidsstilling med løn i forhold til BUPL/Aarhus Kommunes overenskomst.
Du sender os din ansøgning og bilag elektronisk senest søndag den 5. november 2023.
Tirsdag den 7. november 2023 udvælger vi kandidater, og vi inviterer dem til samtale. Første samtalerunde afholdes torsdag den 9. november 2023 fra kl. 12.00. Der medvirker en HR-konsulent i ansættelsesprocessen, og der vil blive brugt mentale færdighedstest og personlighedstest i forbindelse med rekrutteringsprocessen. Test vil foregå i uge 46 i dagtimerne. Anden samtalerunde afholdes tirsdag den 21. november fra kl. 14.00.
Vi håber, du kan starte den 1. januar 2024.
Stillingen er til enhver tid betinget af en tilfredsstillende offentlig straffeattest. Der vil blive indhentet børneattest og ansættelse sker under forudsætning af, at attesterne ikke viser, at du er uegnet/uværdig til stillingen. Du kan læse mere om, hvordan vi behandler dine oplysninger her: https://www.aarhus.dk/om-kommunen/databeskyttelse/behandling-af-personoplysninger-i-boern-og-unge/
Ansøgning
Antal ledige stillinger: 1
Ugentligt timetal: 37 timer
Ansøgningsfrist: 5. november 2023 kl. 23.59
Tiltrædelse: 1. januar 2024
Samtaler afholdes 9. november 2023
Om Aarhus Kommune
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads. 28.000 professionelle og passionerede kollegaer arbejder hver dag for, at vi er en god by for alle. Som ansat i Aarhus Kommune gør du visioner til virkelighed og skaber udvikling, fællesskab og trivsel. Her er der respekt for faglighed, plads til mangfoldighed og mulighed for udfoldelse. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!
Leder- og medarbejderroller
I vedlagte link finder du de fælles Leder- og medarbejderroller i Aarhus Kommune:
https://aarhus.dk/job/den-attraktive-arbejdsplads/
De fælles leder- og medarbejderroller giver et blik på de forventninger, der stilles til dig, når du som leder eller medarbejder i Aarhus Kommune skal løse den fælles kerneopgave. Ved at synliggøre de forventninger, der stilles – om du er leder eller medarbejder – håber vi på, at vi sammen kan fastholde et godt arbejdsmiljø, en attraktiv arbejdsplads og en kultur med troværdighed, respekt og engagement
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Aarhus Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Aarhus Kommune, Nymarks Allè 1, 8320 Mårslet
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 05-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5927007